سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

درمان های مختلفی برای بیش فعالی کودکان وجود دارد . اغلب کودکان بیش فعال به بیش از یک نوع درمان پاسخ مساعد می دهند . به همین دلیل اشتباه است که به کودک فقط دارو بدهیم ، ولی شیوه رفتاری والدین و معلم ها را در مقابل رفتارهای آزاردهنده کودک تغییر ندهیم .

بیش فعالی کودکان

بیش فعالی کودکان

 بیش فعالی کودکان در بسیاری از فرزندان وجود دارد . در حدود چهار درصد کودکان پیش دبستانی بیش فعال هستند . بیش فعالی کودکان پسران را بیشتر از دختران آزار می دهد . کودک بیش فعال پر از تحرک است ، اما نمی تواند حواسش را روی مطلب خاصی متمرکز کند . او ممکن است اخلاق تندی داشته باشد ، از نظر عاطفی بالغ نشده باشد و نتواند با سایر کودکان دوست شود . حدود 40 درصد کودکان بیش فعال ناتوانی یادگیری دارند . همه این خصلت ها سبب می شوند که کودک بیش فعال در مدرسه و خانه موفق نباشد و نتواند با کسی دوست شود .

درمان بیش فعالی کودکان

درمان های مختلفی برای  بیش فعالی کودکان  وجود دارد . اغلب کودکان بیش فعال به بیش از یک نوع درمان پاسخ مساعد می دهند . به همین دلیل اشتباه است که به کودک فقط دارو بدهیم ، ولی شیوه رفتاری والدین و معلم ها را در مقابل رفتارهای آزاردهنده کودک تغییر ندهیم .

درمان دارویی  بیش فعالی کودکان معمولا شامل داروهایی چون ریتالین ، دکسدرین وسایلرت است . این داروها آرام بخش نیستند ، بلکه قسمت هایی از مغز را که توجه و توانایی کودک برای تحرک را کنترل می کنند ، تحریک می کنند . درمان دارویی در 75 درصد موارد جواب داده است . به گزارش اسان طب  تجربه نشان داده است که اگر داروها درست استفاده شود ، حتی عوارض جانبی بد آن هم بسیار کاهش پیدا می کند .

نشانه های هشدار دهنده برای افزایش مصرف این داروها در ده سال گذشته دیده می شود . متخصصان نگرانند که نکند ما پزشکان به محض مشاهده هر نوع اختلال رفتاری به کودک دارو بدهیم ، چون احتمال این که این عارضه در بین کودکان با این سرعت رشد کرده باشد ، بعید است .

اگر کودک بیش فعال دارید بد نیست به یکی از مراکز درمانی مراجعه کنید . بسیاری از پدر مادر ها از این که تجربه های خود را با والدین دیگری که دچار این مشکل هستند در میان بگذارند ، فواید بسیاری را به دست آورده اند . بزرگ کردن کودک بیش فعال از تحمل هر کسی خارج است . اغلب این پدر و مادرهای دیگر هستند که بهترین راه حل را برای اداره کردن این کودکان ارائه می کنند . کتاب های زیادی هم در این زمینه نوشته شده اند که می توانید از ان کمک بگیرید.

از شما می خواهم کاملا به ایجاد و تحکیم اعتماد به نفس در کودک بیش فعال خود دقت کنید . چنین کودکی باید مرحله سختی را بگذارند تا بفهمند که نه خودش در این قضیه مقصر است و نه پدر و مادرش گناهی دارند ، بلکه با این تفاوت فطری زاده شده است . او همیشه در دوست پیدا کردن مشکل دارد ، تمام اوقات دچار مشکل می شود . بزرگتر ها معمولا از دستش عصبانی می شوند و بدیهی است که با این فکر بزرگ می شود که آدم بی عرضه ای است .

با تشخیص به موقع و زود  بیش فعالی کودکان ، استفاده از درمان های دارویی ، استفاده از تکنیک های اصلاح رفتاری ، مشاوره ، تقویت اعتماد به نفس کودک ، توجه دقیق به موفقیت های درسی و…. کودک بیش فعال می تواند در زندگی موفق شود .

راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان را بخوانید .

 

منبع مطلب بیش فعالی کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/