سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

آلبالو میوه ای است خوراکی و لذیذ که بر حسب نژادهای مختلف کمی شیرین تا زیاد ترش می باشد . از مشخصات آلبالو ، این است که برای بیماران مبتلا به مرض قند یا دیابت مضر نیست . زیرا قند آلبالو بیشتراز نوع لولز می باشد .

آلبالو

آلبالو

آلبالو میوه ای است خوراکی و لذیذ که بر حسب نژادهای مختلف کمی شیرین تا زیاد ترش می باشد . از مشخصات آلبالو ، این است که برای بیماران مبتلا به مرض قند یا دیابت مضر نیست . زیرا قند آلبالو بیشتراز نوع لولز می باشد . لولز در بدن افراد مبتلا به مرض قند به طوری تجزیه می گردد که باعث ازدیاد قند خون و تحریک ترشح انسولین نمی شود . لولز یا فروکتوز که به نام قند میوه ها معروف است و در آلبالو زیاد می باشد می تواند رگ های قلب (کرونر ها) را منبسط نموده سرعت جریان خون آن رگها را اضافه کند . لذا مصرف این میوه برای بیمارانی که دچار نارسائی قلب و نارسائی رگ های قلب و دردهای قلبی می باشند مفید است . به همین جهت در طب جدید برای درمان نارسائی قلب و آنژین های قلبی (گرفتگی و درد قلب ) از محلول 5 تا 10 درصد لولز ، به مقدار 500 تا 1000 سانتی متر مکعب داخل ورید تزریق نمایند .
آلبالو به علت داشتن لولز کافی ، برای تقویت نطفه مردان نیز مفید است ، زیرا لولز تنها قند مایع منی است و برای تغذیه و حرکت سلولهای نطفه مرد ( اسپرماتوزوئید ) لازم و ضروری می باشد .

از البالو برای رفع تشنگی ، درمان اسهال بخاطر قابض بودن ، درمان سنگ کلیه ، کاهش غلظت خون و فشار خون ، درمان تهوع ، افزایش اشتها ، باز شدن رنگ چهره ، رفع چربی شکم ، درمان خارش پوست ، آرامش اعصاب ، سوء هاضمه و … استفاده می شود .

اثر شفابخش شربت و مربای آلبالو (خواص آلبالو )

1-نارسائی کبد

بیمارانی که دچار نارسائی کبد هستند ، معمولا صبح ناشتا دهانشان تلخ است ، بی اشتهایی ، بوی نامطبوع دهان ، یبوست ، رنگ چهره زرد علایم دیگری هستند که در نارسایی کبد وجود دارند . در این قبیل موارد نصف استکان شربت البالو را در یک لیوان آب سرد حل کرده بیمار تناول می کند . و چند روز متوالی تکرار می کند . مصرف شربت یا مربای البالو به طریقی که گفته شد برای بیماری های زیر مفید است .

2- التهب و ورم کلیه

3- ورم معده و روده

البالو و فرآورده های آن طبیعت سرد دارند .

اثر شفا بخش دم آلبالو

30 گرم دم البالو را قبلا به مدت 12 ساعت در آب سرد خیس نموده . سپس در یک لیتر آب اضافه کرده می جوشانند و صبح و ظهر و شب یک لیوان از جوشانده فوق بیمار می خورد . این دارو برای افرادی که دچار بیماری های کلیه و مثانه هستند مفید است . در این موارد مقدار ادرار بیمار افزوده شده ناراحتی ها کاهش می یابد .

 

منبع مطلب آلبالو : سایت آسان طب

http://asanteb.com/