سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

برای درمان میخچه میتوانید به طور موقت از بالشتک های ویژه میخچه برای تسکین درد استفاده کنید . پس از آن که پای خود را در آب گرم به مدت 20 تا 25 دقیقه خیساندید ، برای درمان میخچه مقداری روغن بچه بر روی میخچه بمالید و با یک سنگ پا لایه های میخچه را یکی یکی بسایید .

درمان میخچه

درمان میخچه

درمان میخچه راههای گوناگونی دارد . چنانچه از وجود میخچه رنج می برید برای درمان میخچه در منزل این دستورات را به کار ببندید .

دیگر از کفش های که موجب این مشکل شده اند استفاده نکنید .

گرچه نمی توان همیشه بدون کفش راه رفت اما تا آنجا که برای شما مشکل ایجاد نکند این کار را انجام دهید .

کفشی اندازه و مناسب تهیه کنید .

از کفش هایی که پنجه بزرگ دارند استفاده کنید . بدین ترتیب جای کافی برای قرار گیری انگشتان وجود دارد . تا جایی که فشار مستقیم وجود نداشته باشد هیچ گونه مشکلی از قبیل تحریک و یا میخچه به وجود نمی آید . به گزارش آسان طب برای درمان میخچه  حتما این کار را انجام دهید .

از بالشتک های مخصوص استفاده کنید .

برای درمان میخچه میتوانید به طور موقت از بالشتک های ویژه میخچه برای تسکین درد استفاده کنید . این بالشتک ها دارای حفره ای در میان خود می باشند که دقیقا بر روی مرکز میخچه قرار می گیرد ، بدین ترتیب موجب برطرف شدن فشار از روی میخچه می شوند ، و یا دست کم فشار اعمال شده را پراکنده می منند .

آن را خیس کرده و بر روی آن سنگ پا بکشید .

پس از آن که پای خود را در آب گرم به مدت 20 تا 25 دقیقه خیساندید ، برای درمان میخچه مقداری روغن بچه بر روی میخچه بمالید و با یک سنگ پا لایه های میخچه را یکی یکی بسایید .

توجه داشته باشید ، هرگز از تیغ استفاده نکنید .

در این جا ما قصد برداشت کامل میخچه را نداریم بلکه مترصد آنیم تا فضایی در بین میخچه و کفش به وجود آوریم. پس از این اقدام می توانید از بالشتک های مخصوص میخچه استفاده کنید .

از مصرف اسید بپرهیزید .

از مصرف چسب های اسیدی که جهت درمان میخچه موجود است بپرهیزید. بسیاری از صاحبنظران معتقدند این مواد چندان بی خطر نیستند و ممکن است عاملی برای ایجاد عفونت نیز باشد . بیماران مبتلا به دیابت و یا مشکلات عروقی هرگز نباید از این مواد استفاده کنند.

در هر صورت اگر می خواهید این مواد را به کار ببرید حتما به دستورالعمل آن توجه کنید. استفاده زیاد و نامناسب از اسید میتواند موجب سوزاندن پوست شود .

به پزشک خود مراجه کنید .

به گزارش اسان طب اگرنتوانستید این ضایعات را با اقدامات پیشین از بین ببرید ، پزشکتان با قرار دادن پای شما در حوضچه های ویژه و پس از نرم نمودن پوست آن میخچه را خواهد تراشید .

 

درمان میخچه با داروهای گیاهی

شیرین بیان – سرکه سفید – لیمو – جوش شیرین – سنگ پا – زرد چوبه – آناناس – روغن سقز –سیر – شیر انجیر – گل همیشه بهار  گیاهان دارویی هستند که از انها برای درمان میخچه در منزل می توان استفاده کرد .

 

منبع مطلب درمان میخچه : سایت آسان طب

http://asanteb.com/