سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

آب لیمو ترش مخصوصا هنگامی که به صورت شربت خورده می شود دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق مقداری از سموم بدن را خارج نموده فرح و نشاط ایجاد می کند . به طور کلی شربت آبلیمو برای بیماران تب دار اثر ضد عطش و رفع التهاب دارد .

لیمو ترش

لیمو ترش

لیمو ترش میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود . میوه لیمو ترش پس از رسیدن کامل به رنگ زرد می باشد که اسانس مطبوعی از آن استخراج می کنند . در وسط لیمو ترش تعدادی هسته یا دانه با طعم بسیار تلخ وجود دارد . از مغز لیمو ترش آب لیمو گرفته می شود که مزه ای ترش و لذت بخش دارد .

خواص لیمو ترش و آب لیمو ترش

یک فنجان به حجم 240 سانتیمتر مکعب آبلیمو 60 کالری ارزش انرژی زائی دارد .

آبلیمو را به خاطر طعم ترش و لذت بخشی که دارد همراه با غذا و یا مخلوط با آب و شکر به صورت شربت می خورند .

آب لیمو ترش به جای سرکه مصرف می شود و مخصوصا برای بیماران بهتر از سرکه است . ولی باید توجه داشت که طبیعت سرد دارد و لذا برای افرادی که طبیعت گرم دارند مفید و فرح بخش است . ولی افرادی که طبیعت سرد دارند غالبا با مصرف آبلیمو ناراحت می شوند ویا اصولا آن را دوست ندارند .

آب لیمو ترش مخصوصا هنگامی که به صورت شربت خورده می شود دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق مقداری از سموم بدن را خارج نموده فرح و نشاط ایجاد می کند . به طور کلی شربت آبلیمو برای بیماران تب دار اثر ضد عطش و رفع التهاب دارد .

آب لیمو خاصیت صفرابر و کاهش دهنده التهاب معده دارد . شربت تناول نمایند بعضی سردردها که منشا کبدی دارند تسکین می یابد و هضم غذاهای چرب را تسریع می کند .

بعضی از خارش های پوستی را تسکین می دهد . برای این منظور باید بیمار روزانه 1 تا 2 لیوان شربت آبلیمو تناول نماید علاوه بر این آبلیمو را بر محل خارش بمالند .

آب لیمو ترش خارش و سوزش حاصل از گزش حشرات را تسکین می دهد . برای این منظور آبلیمو را در محل مورد نظر بمالند .

برای تسکین خارش چشم که بر اثر حساسیت به وجود آمده مفید است . به گزارش آسان طب در این مورد علاوه بر مصرف آبلیمو به صورت شربت ممکن است بیمار دو قطره آبلیمو خالص به مژه پلک ها بمالد .

تذکر : افراط و زیاده روی در مصرف آبلیمو مضر است .

اثر شفا بخش اسانس لیمو ترش

چون اسانس لیموترش دارای عطر مطبوعی است ، در تهیه شربت های داروئی و تهیه ادوکلن ها از آن استفاده می شود .
اسانس لیموترش دارای اثر ضدعفونی کننده است ، لذا در تهیه پمادهای ضد عفونی کننده به کار می رود .

اگر اسانس لیموترش را به صورت بخار بر روی میکروبهایی از قبیل باسیل دیفتری – استافیلوگوک ( میکروب کورک ) – مننگوکوک ( میکروب مننژیت ) – باسیل ابرت (میکروب حصبه ) اثر دهند آنها را از بین می برد .

 

منبع مطلب لیمو ترش : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


نظر

یبوست در کودکان اصولا به مدفوع خشک و سفت که دفع آن مشکل است اطلاق می شود . دفعات دفع مدفوع یبوست را مشخص نمی کند . اگر یبوست در کودکان اتفاق افتاد ، سعی نکنید خودتان او را درمان کنید ، بلکه با پزشک مشورت کنید ، چون شما نمی دانید دلیل اصلی یبوست در کودکان چیست .

یبوست در کودکان

یبوست در کودکان

یبوست در کودکان یکی از بیماری های شایع کودکان است که به دلیل کمبود آب بدن انها و دلایل دیگری برای انها اتفاق می افتد . یبوست در کودکان اصولا به مدفوع خشک و سفت که دفع آن مشکل است اطلاق می شود . دفعات دفع مدفوع یبوست را مشخص نمی کند .

یبوست موقتی ( یبوست در کودکان )

در فاصله بیماری ها عمومیت دارد ، مخصوصا اگر بیماری با تب همراه باشد . در قدیم والدین و پزشکان تصور می کردند که تب مهمترین نشانه یبوست در کودکان است و تا وقتی دل و روده بچه «پاک نشود » تب از بین نمی رود . بعضی ها اعتقاد داشتند که یبوست مهمترین عامل بیماری است . عاقلانه تر این است که فکر کنیم هر بیماری ای که بتواند کسی را کسل کند ، بر همه اندام های بدن از جمله معده و روده ها هم اثر می گذارد ، جریان مدفوع را کند می کند ، اشتها را کاهش می دهد و احتمالا باعث استفراغ می شود . این نشانه ها ممکن است ساعت ها قبل از هم دیده شوند . اگر دیر به دکتر می رسید ، نباید احساس کنید که زمان ارزشمندی را از دست داده اید .

اگر قرار است کودک بیماری را بدون کمک پزشک درمان کنید ، چندان درباره مدفوع او نگران نباشید . در این مورد تفریط بهتر از افراط است . به گزارش آسان طب اگر کودک چیزی نمی خورد ، معلوم است که مدفوعی ندارد که دفع کند . به او پشت سر هم مایعات بدهید .

یبوست مزمن ( یبوست در کودکان )

در کودکان مخصوصا آنهایی که رژیم غذایی متنوعی که شامل غلات ، سبزیجات و میوه هاست ، می خورند ، چندان عمومیت ندارد. اگر یبوست در کودکان اتفاق افتاد ، سعی نکنید خودتان او را درمان کنید ، بلکه با پزشک مشورت کنید ، چون شما نمی دانید دلیل اصلی یبوست در کودکان چیست . معالجات شما هر چه که هستند ، یادتان باشد که کودک را در مورد اجابت مزاج نگران نکنید . هر گز درباره این موضوع با آنها بحث نکنید و مساله اجابت مزاج را به میکروب یا سلامتی کودک یا اینکه چه حالی دارد ، ارتباط ندهید . او را تشویق نکنید که نگران اجابت مزاجش باشد یا خودتان هم توجه ارتباط ندهید . او را تشویق نکنید که نگران اجابت مزاجش باشد یا خودتان هم توجه زیادی به موضوع نکنید . فقط کارهایی را که پزشک می گوید بدون نگرانی و با خونسردی و خیلی مختصر انجام بدهید . رژیم غذایی ، داروها یا تمریناتی را که پزشک پیشنهاد میکند رعایت کنید و هرگز درباره جزئیات آنها با کودک بحث نکنید .

اگر فعلا دسترسی به پزشک ندارید ، به کودک آب میوه یا سبزیجات بیشتری بدهید . در صورتی که از آلو خوشش می اید ، هر روز به او آب آلو یا آلو بدهید . اغلب بچه ها طعم شیرین آب میوه را دوست دارند و خوب هم نتیجه می دهد . مراقب باشید که کودک زیاد ورزش کند . اگر به رغم درمان های شما ، یبوست در کودکان همچنان ادامه پیدا کرد ، خونسرد باشید تا کودک را به پزشک برسانید .

خوردن روغن هایی چون روغن کرچک برای کودک زیر سه سال ابدا مجاز نیست ، چون اگر به حلق او بپرد ، ممکن است وارد ریه ها شود و ایجاد ذات الریه کند .

 

منبع مطلب یبوست در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com


نظر

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است .

سندرم داون

سندرم داون

 سندرم داون در اثر نوعی اختلال وراثتی عضوی پدید می اید و بر رشد بدنی کودک هم اثر می گذارد . ( داون نام پزشکی است که برای نخستین بار توانست این بیماری را تشخیص بدهد .)

سندرم داون ویژگی های شاخصی دارد . رشد جسمی کودک کم است و کودک نمی تواند به اندازه و قد مناسب برسد . هوش او در جنبه های مختلف بسیار کم است ، اما در موارد اندکی هم به حد قابل قبولی می رسد . بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون  اصولا کودکان شیرین و دلپذیری هستند .

علل ایجاد سندرم داون مخفی هستند

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است . در اوایل دوره بارداری می توان با آزمایش های مخصوصی تشخیص داد که ایا کودک دچار این عارضه خواهد شد یا نه .

در مورد زنانی که سن انها بالای سی و پنج سال است و بیشتر در معرض خطر سندرم داون هستند ، این ازمایش ها توصیه می شوند . اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، این زن و شوهر هستند که باید تصمیم بگیرند که ایا می خواهند کودک را نگه دارند یا نه .

مثل هر کودک دیگری که دچار کند ذهنی است ، در مورد کودک مبتلا به سندرم داون هم تصمیم گیری درباره اینده او بستگی به این دارد که کودک چگونه رشد می کند ، فرصت های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و فرست های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و چگونه هستند و پدر و مادر چقدر راحت یا مشکل می توانند مراقبت از او را در کنار کارهای دیگرشان به عهده بگیرند . به گزارش اسان طب  بعضی از کودکان مبتلا به سندرم داون بدون آن که پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده فشار خاصی را احساس کنند ، در خانه بزرگ می شوند . در بعضی از موارد و هنگامی که کودک بزرگتر می شود ، خود او و اعضای خانواده خوشحال تر خواهند بود . اگر بتوان از اون در جای دیگری و مخصوصا در گروه کوچکی از کودکان مبتلا به این عارضه نگهداری کرد . کمک گرفتن از مشاوره های دائمی ، برای تصمیم گیری پدر و مادر بسیار مفید است .

 

منبع مطلب سندرم داون :سایت آسان طب

http://asanteb.com/


نظر

ارتودنسی دندان (به انگلیسی orthodontics) اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی می باشد. کار ارتودنسی بیشتر تصحیح مال اکلوژن یا جفت شدن نامناسب دندان هاست. این امر می تواند ناشی از موقعیت نادرست دندانها و یا دو فک نسبت به هم باشد یا ممکن است درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از فعالیت های دندانپزشکی است که برای فرم دهی به دندان ها کاربرد دارد . فلسفه درمان های ارتودنسی کاهش و یا رفع ناهنجاری های دندانی- فکی یا مال اکلوژن می باشد. اکلوژن عبارتست از روابط و نحوه قرارگیری دندانها و فکین نسبت به یکدیگر که به موارد غیر طبیعی آن مال اکلوژن گفته می شود. دلایل مال اکلوژن موقعیت ناصحیح دندانها، فکین و یا درجاتی از هر دو می باشد. از اینرو درمان های ارتودنسی بر ردیف کردن دندانها و یا اصلاح الگوی رشد دو فک (درمان های ارتوپدیک) متمرکز است.

ارتودنسی دندان (به انگلیسی orthodontics)‏ یکی از 13 تخصص رشته دندانپزشکی است. این کلمه مرکب است از دو واژه لاتین “ارتو” به معنای راست و درست و “ادوس” یا مشتق آن “دنس” به معنای دندان. ارتودنسی اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی و دومین تخصص ایجاد شده در کلیه رشته های پزشکی می باشد. ارتودنسی درمانی مختص دوران نوجوانی نیست و بسیاری از بزرگسالان نیز حتی در سنین بالا می توانند توسط متخصص ارتودنسی از این درمان بهره مند می شوند. ارتودنسی دندان یکی از مهمترین رشته های تخصصی دندانپزشکی است. همچنین اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی می باشد. کار ارتودنسی بیشتر تصحیح مال اکلوژن یا جفت شدن نامناسب دندانهاست. این امر می تواند ناشی از موقعیت نادرست دندانها و یا دو فک نسبت به هم باشد یا ممکن است درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد. درمان های ارتودنسی ممکن است تنها بر تصحیح موقعیت دندانها و یا تغییر الگو و جهت رشد دو فک (درمان های ارتوپدیک) متمرکز باشد.از جنبه ی دیگر می توان درمانهای ارتودنسی را به درمان با دستگاه های ثابت و متحرک تقسیم نمود .

در ارتودنسی دندان ، دستگاه های ثابت دستگاه هایی هستند که در طول درمان نیازی به خارج نمودن آنها از دهان توسط بیمار وجود ندارد و اجزای اصلی تشکیل دهنده ی آنها براکت و سیم می باشد. براکت ها همان اجزای کوچکی هستند که توسط چسب خاصی به دندان چسبانده میشوند.در بین مردم از اصطلاح سیم کشی یا سیم بستن دندان هم برای اشاره به این عمل استفاده می‌شود. دستگاه های متحرک انواعی هستند که بیمار می تواند در طول درمان آنها را از دهانش خارج کند، البته گاهی این خارج نمودن ممکن است بنا بر تجویز ارتودنتیست محدود به زمان های کوتاهی مانند زمان غذا خوردن یا مسواک زدن باشد.این نوع دستگاه ها در بین مردم به “پلاک” مشهورند.

چرا ارتودنسی دندان می کنند ؟

دندان ها در بسیاری از افراد در زاویه درست و فاصله مناسب از هم رویش نمی کنند.در بعضی افراد دندانها ممکن است خیلی نزدیک بهم یا روی هم رویش پیدا کنند و بدین ترتیب دندانها نامرتب و شلوغ خواهند بود.

نکته بعدی به تفاوت سایز فک و دندانها برمی گردد. یعنی امکان دارد فک کوچک بوده ولی دندانها بزرگ باشند که در اینصورت دندانها درهم و شلوغ خواهند بود. برعکس این حالت هم باعث می شود بین دندانها فاصله ایجاد شود.

در مواردی مثل افتادن و از دست دادن زود هنگام دندان های شیری یا دائمی ،برخی انواع مشکلات پزشکی ،تصادف ،عاداتی مثل: مکیدن شست دست می تواند منجر به بروز این اختلالات شود . بد فرمی دندان ها به این دلیل می تواند یک مشکل قلمداد شود که در جویدن صحیح اختلال ایجاد می کند. به گزارش اسان طب از آنجایی که جویدن اولین بخش خوردن و گوارش است، خیلی مهم است که دندان ها از پس آن بربیایند.مسواک زدن و تمیز کردن این نوع دندان ها سخت و می تواند موجب پوسیدگی دندان و مشکلات لثه شود.در آخر اینکه افراد زیادی که دچار نامرتبی دندان هستند گاهی با ظاهر خود مشکل دارند . ارتودنسی به آنها کمک می کند لبخند زیبا تری داشته باشند .

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان را از دو جهت می توان دسته بندی کرد.

دسته بندی اول از جهت رنگ بست های مورد استفاده است:

بست مرسوم از جنس فولاد ضد زنگ، گاهی اوقات در ترکیب با تیتانیوم نیکل، و به طور گسترده استفاده می شود. بست روشن جایگزین زیباتر از بست مرسوم است که هماهنگ با رنگ طبیعی دندان است و ظاهر پنهان تری نسبت به حالت اول دارد به طور معمول، این براکت از مواد و عملکرد سرامیک یا پلاستیک به شیوه ای مشابه با براکت های فلزی سنتی ساخته میشود. بست روشن متحرک برای به حرکت در اوردن دندانها به جایگاه نهایی شان در حالتهای پیچیده ارتودنسی مثل عمل جراحی فک صورت یا توسعه ضروری کام مورد استفاده قرار میگیرد این نوع بست از جدیدترین بست های ارتودنسی است. مزیت اصلی ان اینست که تقریبا نامرئی است و روی دندان ها به سختی جلب توجه میکند .

دسته بندی دوم از جهت ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی است:

نوع ثابت که درای براکت است.

نوع متحرک؛ روش متداولی است که برای اصلاح گاز گرفتن استفاده میشود.

 

منبع مطلب اتودنسی دندان :سایت آسان طب

http://asanteb.com/


سایت پارسی دانلود یکی از سایتهای بنام در زمینه دانلود است که اکثر کاربران ایرانی با این سایت آشنایی دارند . این سایت در زمینه دانلود فیلم و سریال با رعایت حق کپی رایت و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران و فیلترینگ سعی میکند فیلمها و سریالهای به روز و جدید و همچنین فیلمهای قدیمی و کمیاب را در سایت قرار دهد .

دانلود بازی

از دیگر بخش های پرطرفدار سایت بخش دانلود بازی و انیمیشن هست که در این بخش هم سعی بر آن شده تا به روز بوده و بازی ها و انیمیشن های جدید و محبوب را به کاربران سایت ارائه دهیم .
همچنین سایت پارسی دانلود با استفاده از سرورهای قدرتمند ساپورت می شود و لینکهای دانلود بدون مشکل و با سرعت و امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد .


برای همیشه از کابوس حفظ لغات و فراموشی بعد از آن خلاص شوید!?

دانلود رایگان جزوه کدینگ 1100
گاهی با شکستن یک کلمه می توان به قسمتی آشنا رسید که به خاطر سپردن ان کلمه را برای ما راحت می کند و گاهی نیز با اضافه کردن بخشی به ان کلمه می توان به این هدف رسید. گاهی کلمه مورد نظر شبیه به کلمه ای در زبان مادری یا گویش های ترکی، لری، شمالی… می باشد که ما را در با خاطر سپردن ان کلمه کمک می کند. البته می توان گاهی مثال های خنده دار و طنز و عجیب نیز از کلمه ی مورد نظر ایجاد کرد. پیدا کردن الگوهای جذابی که کلمه مورد نظر را در ذهن ما حک کند اساس این روش است! نتیجه کار شگفت انگیز است! لغاتی که به این روش به خاطر سپرده شود هرگز تا سالیان سال فراموش نخواهند شد! دانلود رایگان جزوه کدینگ تافل. این مجموعه برای تمامی افراد با هر سطح زبانی که از روش های معمولی کلافه شده اند یا قصد شرکت در ازمون های تافل، کارشناسی ارشد و … را دارند به شدت توصیه می شود. اسم این روش کدینگ، کدبندی، کدگذاری و رمزگذاری لغات می باشد.

رمزگذاری و کدینگ لغات TOEFL و رمزگذاری و کدینگ لغات 1100 رایگان!!!
نمونه ای از لغات کدبندی شده:

Jibe : کد: (خرجت باید با جیبت هماهنگ باشه) = < معنی لغت:موافقت کردن ، تطبیق کردن >

Aberrant : کد: (ادم های رانت خوار ادم هایی گمراه و بی آبرو هستند) = < معنی لغت: گمراه ، منحرف>

numerous : کد: (تعداد نامه رسان های شهر تهران زیاد است) = <معنی لغت: زیاد،متعدد >

qualify : کد: (جنس های با quality(با کیفیت) شایسته خرید هستند) = < معنی لغت: شایسته، با لیاقت >

obvious : کد: (اب زلال و شفاف است) = < معنی لغت: واضح-شفاف>
برای دانلود رایگان جزوه کدینگ 1100 اینجا کلیک کنید.