سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

یبوست در کودکان اصولا به مدفوع خشک و سفت که دفع آن مشکل است اطلاق می شود . دفعات دفع مدفوع یبوست را مشخص نمی کند . اگر یبوست در کودکان اتفاق افتاد ، سعی نکنید خودتان او را درمان کنید ، بلکه با پزشک مشورت کنید ، چون شما نمی دانید دلیل اصلی یبوست در کودکان چیست .

یبوست در کودکان

یبوست در کودکان

یبوست در کودکان یکی از بیماری های شایع کودکان است که به دلیل کمبود آب بدن انها و دلایل دیگری برای انها اتفاق می افتد . یبوست در کودکان اصولا به مدفوع خشک و سفت که دفع آن مشکل است اطلاق می شود . دفعات دفع مدفوع یبوست را مشخص نمی کند .

یبوست موقتی ( یبوست در کودکان )

در فاصله بیماری ها عمومیت دارد ، مخصوصا اگر بیماری با تب همراه باشد . در قدیم والدین و پزشکان تصور می کردند که تب مهمترین نشانه یبوست در کودکان است و تا وقتی دل و روده بچه «پاک نشود » تب از بین نمی رود . بعضی ها اعتقاد داشتند که یبوست مهمترین عامل بیماری است . عاقلانه تر این است که فکر کنیم هر بیماری ای که بتواند کسی را کسل کند ، بر همه اندام های بدن از جمله معده و روده ها هم اثر می گذارد ، جریان مدفوع را کند می کند ، اشتها را کاهش می دهد و احتمالا باعث استفراغ می شود . این نشانه ها ممکن است ساعت ها قبل از هم دیده شوند . اگر دیر به دکتر می رسید ، نباید احساس کنید که زمان ارزشمندی را از دست داده اید .

اگر قرار است کودک بیماری را بدون کمک پزشک درمان کنید ، چندان درباره مدفوع او نگران نباشید . در این مورد تفریط بهتر از افراط است . به گزارش آسان طب اگر کودک چیزی نمی خورد ، معلوم است که مدفوعی ندارد که دفع کند . به او پشت سر هم مایعات بدهید .

یبوست مزمن ( یبوست در کودکان )

در کودکان مخصوصا آنهایی که رژیم غذایی متنوعی که شامل غلات ، سبزیجات و میوه هاست ، می خورند ، چندان عمومیت ندارد. اگر یبوست در کودکان اتفاق افتاد ، سعی نکنید خودتان او را درمان کنید ، بلکه با پزشک مشورت کنید ، چون شما نمی دانید دلیل اصلی یبوست در کودکان چیست . معالجات شما هر چه که هستند ، یادتان باشد که کودک را در مورد اجابت مزاج نگران نکنید . هر گز درباره این موضوع با آنها بحث نکنید و مساله اجابت مزاج را به میکروب یا سلامتی کودک یا اینکه چه حالی دارد ، ارتباط ندهید . او را تشویق نکنید که نگران اجابت مزاجش باشد یا خودتان هم توجه ارتباط ندهید . او را تشویق نکنید که نگران اجابت مزاجش باشد یا خودتان هم توجه زیادی به موضوع نکنید . فقط کارهایی را که پزشک می گوید بدون نگرانی و با خونسردی و خیلی مختصر انجام بدهید . رژیم غذایی ، داروها یا تمریناتی را که پزشک پیشنهاد میکند رعایت کنید و هرگز درباره جزئیات آنها با کودک بحث نکنید .

اگر فعلا دسترسی به پزشک ندارید ، به کودک آب میوه یا سبزیجات بیشتری بدهید . در صورتی که از آلو خوشش می اید ، هر روز به او آب آلو یا آلو بدهید . اغلب بچه ها طعم شیرین آب میوه را دوست دارند و خوب هم نتیجه می دهد . مراقب باشید که کودک زیاد ورزش کند . اگر به رغم درمان های شما ، یبوست در کودکان همچنان ادامه پیدا کرد ، خونسرد باشید تا کودک را به پزشک برسانید .

خوردن روغن هایی چون روغن کرچک برای کودک زیر سه سال ابدا مجاز نیست ، چون اگر به حلق او بپرد ، ممکن است وارد ریه ها شود و ایجاد ذات الریه کند .

 

منبع مطلب یبوست در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com