سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است .

سندرم داون

سندرم داون

 سندرم داون در اثر نوعی اختلال وراثتی عضوی پدید می اید و بر رشد بدنی کودک هم اثر می گذارد . ( داون نام پزشکی است که برای نخستین بار توانست این بیماری را تشخیص بدهد .)

سندرم داون ویژگی های شاخصی دارد . رشد جسمی کودک کم است و کودک نمی تواند به اندازه و قد مناسب برسد . هوش او در جنبه های مختلف بسیار کم است ، اما در موارد اندکی هم به حد قابل قبولی می رسد . بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون  اصولا کودکان شیرین و دلپذیری هستند .

علل ایجاد سندرم داون مخفی هستند

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است . در اوایل دوره بارداری می توان با آزمایش های مخصوصی تشخیص داد که ایا کودک دچار این عارضه خواهد شد یا نه .

در مورد زنانی که سن انها بالای سی و پنج سال است و بیشتر در معرض خطر سندرم داون هستند ، این ازمایش ها توصیه می شوند . اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، این زن و شوهر هستند که باید تصمیم بگیرند که ایا می خواهند کودک را نگه دارند یا نه .

مثل هر کودک دیگری که دچار کند ذهنی است ، در مورد کودک مبتلا به سندرم داون هم تصمیم گیری درباره اینده او بستگی به این دارد که کودک چگونه رشد می کند ، فرصت های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و فرست های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و چگونه هستند و پدر و مادر چقدر راحت یا مشکل می توانند مراقبت از او را در کنار کارهای دیگرشان به عهده بگیرند . به گزارش اسان طب  بعضی از کودکان مبتلا به سندرم داون بدون آن که پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده فشار خاصی را احساس کنند ، در خانه بزرگ می شوند . در بعضی از موارد و هنگامی که کودک بزرگتر می شود ، خود او و اعضای خانواده خوشحال تر خواهند بود . اگر بتوان از اون در جای دیگری و مخصوصا در گروه کوچکی از کودکان مبتلا به این عارضه نگهداری کرد . کمک گرفتن از مشاوره های دائمی ، برای تصمیم گیری پدر و مادر بسیار مفید است .

 

منبع مطلب سندرم داون :سایت آسان طب

http://asanteb.com/