سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستانه 2

نظر

آب لیمو ترش مخصوصا هنگامی که به صورت شربت خورده می شود دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق مقداری از سموم بدن را خارج نموده فرح و نشاط ایجاد می کند . به طور کلی شربت آبلیمو برای بیماران تب دار اثر ضد عطش و رفع التهاب دارد .

لیمو ترش

لیمو ترش

لیمو ترش میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود . میوه لیمو ترش پس از رسیدن کامل به رنگ زرد می باشد که اسانس مطبوعی از آن استخراج می کنند . در وسط لیمو ترش تعدادی هسته یا دانه با طعم بسیار تلخ وجود دارد . از مغز لیمو ترش آب لیمو گرفته می شود که مزه ای ترش و لذت بخش دارد .

خواص لیمو ترش و آب لیمو ترش

یک فنجان به حجم 240 سانتیمتر مکعب آبلیمو 60 کالری ارزش انرژی زائی دارد .

آبلیمو را به خاطر طعم ترش و لذت بخشی که دارد همراه با غذا و یا مخلوط با آب و شکر به صورت شربت می خورند .

آب لیمو ترش به جای سرکه مصرف می شود و مخصوصا برای بیماران بهتر از سرکه است . ولی باید توجه داشت که طبیعت سرد دارد و لذا برای افرادی که طبیعت گرم دارند مفید و فرح بخش است . ولی افرادی که طبیعت سرد دارند غالبا با مصرف آبلیمو ناراحت می شوند ویا اصولا آن را دوست ندارند .

آب لیمو ترش مخصوصا هنگامی که به صورت شربت خورده می شود دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق مقداری از سموم بدن را خارج نموده فرح و نشاط ایجاد می کند . به طور کلی شربت آبلیمو برای بیماران تب دار اثر ضد عطش و رفع التهاب دارد .

آب لیمو خاصیت صفرابر و کاهش دهنده التهاب معده دارد . شربت تناول نمایند بعضی سردردها که منشا کبدی دارند تسکین می یابد و هضم غذاهای چرب را تسریع می کند .

بعضی از خارش های پوستی را تسکین می دهد . برای این منظور باید بیمار روزانه 1 تا 2 لیوان شربت آبلیمو تناول نماید علاوه بر این آبلیمو را بر محل خارش بمالند .

آب لیمو ترش خارش و سوزش حاصل از گزش حشرات را تسکین می دهد . برای این منظور آبلیمو را در محل مورد نظر بمالند .

برای تسکین خارش چشم که بر اثر حساسیت به وجود آمده مفید است . به گزارش آسان طب در این مورد علاوه بر مصرف آبلیمو به صورت شربت ممکن است بیمار دو قطره آبلیمو خالص به مژه پلک ها بمالد .

تذکر : افراط و زیاده روی در مصرف آبلیمو مضر است .

اثر شفا بخش اسانس لیمو ترش

چون اسانس لیموترش دارای عطر مطبوعی است ، در تهیه شربت های داروئی و تهیه ادوکلن ها از آن استفاده می شود .
اسانس لیموترش دارای اثر ضدعفونی کننده است ، لذا در تهیه پمادهای ضد عفونی کننده به کار می رود .

اگر اسانس لیموترش را به صورت بخار بر روی میکروبهایی از قبیل باسیل دیفتری – استافیلوگوک ( میکروب کورک ) – مننگوکوک ( میکروب مننژیت ) – باسیل ابرت (میکروب حصبه ) اثر دهند آنها را از بین می برد .

 

منبع مطلب لیمو ترش : سایت آسان طب

http://asanteb.com/